Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Misschien staat het antwoord hier al tussen.

Wanneer kan ik als artiest deelnemen?

Wanneer één van de artiesten uit de Achterhoek komt en jullie spelen popmuziek (in de breedste zin van het woord; dus rock, dance, singer-songwriter, hiphop etc.) dan zijn jullie geschikt om deel te nemen als act. Inschrijving is geen garantie tot deelname.

Wanneer kan ik als locatie deelnemen?

In principe zijn alle locaties geschikt; café, cultureel centrum, poppodium, studio/oefenruimte, winkel, huiskamer etc. zolang ze maar gevestigd zijn in de Achterhoek. Wanneer er andere locaties in je vestigingsplaats meedoen, ga dan met elkaar in overleg over hoe jullie dit het beste aan kunnen pakken met betrekking tot muziekstijl, entree en promotie, zorg dat je elkaar niet in de weg zit.

Hoe regel ik een speelplek? Hoe regel ik een artiest?

Het is aan locaties en artiesten om een match te maken. Bekijk onze website voor de aangemelde locaties en artiesten. Mocht je zelf andere ideeën hebben? Denk bijv. aan restaurants, café’s, kleine podia, noem het maar op. Dan mag je ook locaties of artiesten aandragen die zich (nog) niet hebben aangemeld. Mocht je er dan niet uitkomen? Schroom niet en neem contact op met onze organisatie. 

Hoe weet ik wat een locatie mij kan betalen?

Wij als organisatie bieden de deelnemende locaties een basisgage van +/- 100 euro. De locatie kan hier dus zelf nog een bedrag aan toevoegen. Maar elke locatie is hier vrij in. Contacteer de locatie voor meer informatie.

Is eten en drinken inbegrepen?

Afhankelijk van de tijd waarop je speelt is er wellicht een mogelijkheid voor een lunch of warm eten. Als je bijvoorbeeld om 20:30 moet spelen, kun je ook thuis eten. Dit ligt aan de horecagelegenheid van de locatie. Vraag naar de mogelijkheden. Drank is meestal van het huis, tenzij er geen horecagelegenheid aanwezig is. Informeer hiernaar. Dit wordt ook aangegeven op de website als we over deze informatie beschikken.

Is er standaard een backline en/of PA aanwezig?

Dit verschilt per locatie. Overleg goed met elkaar wat er wel en niet aanwezig is zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dit wordt ook aangegeven op de website als we over deze informatie beschikken.

Artiest en locatie hebben een afspraak. Wat is de volgende stap?

In dit geval geeft de locatie door wat er is afgesproken via ons Matchformulier op de website. Hierin geef je aan wat de afgesproken gage is, of je entree heft, welke tijden de artiest(en) komen spelen. Hierdoor kunnen wij de website actueel houden en voorkomen we dat er gebeld wordt naar een artiest of locatie terwijl deze niet meer beschikbaar is. Matches worden gepubliceerd op de website.

Wanneer wordt het programma bekend gemaakt?

Twee weken van tevoren wordt het programma bekend gemaakt. Het blokkenschema geeft aan welke bands je waar kunt bekijken in de Achterhoek. Het begint rond 10:00 uur in de ochtend en eindigt rond 01:00 uur in de nacht.

Wat als ik te laat ben met aanmelden? 

Dan kun je nog steeds meedoen. Helaas wordt je dan niet meer meegenomen in onze promotie en zul je zelf reclame moeten maken om het event onder de aandacht te brengen.

Wat als ik last-minute onverhoopt niet kan meedoen?

Door ziekte of onverwachte persoonlijke omstandigheden kan een band uitvallen. Overleg met elkaar of je alsnog kunt spelen zonder de missende persoon. Mocht dat niet baten, kunnen wij als organisatie een andere artiest benaderen. Neem dan z.s.m. contact met ons op. Als we uiteindelijk niks meer kunnen regelen, vervalt de locatie en de artiest.

Moet ik als locatie entree heffen?

Dit mag je zelf bepalen. Om het allemaal toegankelijk te houden, adviseren we je om de entree laag te houden. Je zou deze optie kunnen overwegen om een betere gage te kunnen betalen.

Aansprakelijkheid?

De organisatie van de Dag van de Achterhoekse Popmuziek of wel het DRU-Industriepark zijn niet verantwoordelijk voor dat wat er op een locatie gebeurd.

Hoe zagen de vorige edities eruit?

Bekijk onze archief pagina op de website. Hier vind je alle informatie en/of aftermovies van de vorige edities. Hier een link naar het archief.